Mon coin de solitude

"از هر دو جهان بگذر تنها زن و تنها خور / تا ملک ملک گویند تنهات مبارک باد"

Mon coin de solitude

"از هر دو جهان بگذر تنها زن و تنها خور / تا ملک ملک گویند تنهات مبارک باد"

Mon coin de solitude

اینجا کنج تنهایی من است. از بچگی عادت داشتم، جایی از اتاقم را کنج تنهایی بدانم. پشت دری، کنج دیواری و یا کنار شوفاژی. عموما برای هموار کردن لحظات سختم به آن کنج پناه می بردم. این وبلاگ، برای من حکایت همان کنج آشنا را دارد. کنجی که مجال خلوت با خود را برایم فراهم می کند.

بعد از اسباب کشی به اینجاُ متاسفانه هنوز کل آرشیو را نتوانستم منتقل کنم و برخی از پستها هنوز سرجایشان قرار نگرفته اند. نظرات وبلاگ قبلی هم که متاسفانه همه از بین رفتند...

بایگانی
آخرین مطالب
پیوندها

فطر اشکی

جمعه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۴ ب.ظ

توی ماشین داشتم چرت میزدم که موبایلم زنگ زد. بعد از سلام و احوال پرسی کوتاه٬ سریع رفت سراغ اصل مطلب و گفت که من رو برای اون کار انتخاب نکردند. و بعد هم تعارفات و تشکرهای معمول و توضیح اینکه چرا انتخابم نکردند. با اینکه امید چندانی نبسته بودم٬ چیزی درونم خالی شد و بعید میدانم که به این زودی ها هم جایش پر شود. اینکه جایی از کار من ایراد داره یا صرفا نوعی بدشانسیه و یا اینکه کسی هست که امور همه ما به دستشه و لابد اون باز هم صلاح ندیده رو من نمی دونم. واقعا دیگه نمی دونم. اما می دونم که این بار اشکهام ریخت. خوبیش این بود که دستهای کوچیکی کنارم بودند که دور گردنم حلقه بشن و لبهای مهربونی بودند که اشکهامو ببوسند٬ بدون اینکه صاحبشون به روی خودش بیاره که این عمه خرس گنده چرا داره اینطوری گریه می کنه.

غصه خوردم٬ ولی فکر هم کردم. دو ماه به خودم فرصت میدم. اگر به نحو قابل توجهی درست نشد اوضاع٬ بر میگردم ایران. هرچقدر هم که همه در حال فرار از ایران باشند٬ مهم نیست. من اونجا خوشحالی های خودم رو دارم و احتمال اینکه بتونم کاری برای خودم دست و پا کنم شاید باشه.


  • ۹۷/۰۳/۲۵
  • دخترچه

نظرات (۲)

سلام وقتتون بخیر.من از خواننده های خاموش وبلاگتون هستم.و با توجه به نوشته هاتون حدس میزنم باید حقوق خونده باشید.دخترم باید رشته دبیرستانش رو انتخاب کنه تو چند روز اینده و خیلی علاقمند به حقوقه ودر عین حال تمایل زیادی داره که بعد از لیسانس یا ارشدش مهاجرت کنه.خواستم ازتون راهنمایی بگیرم که ایا امکان ادامه تحصیل و یا کارتو رشته حقوق برای کسی که ایران حقوق خونده هست یا نه ؟شرمنده ام میدونم شاید الان فرصت خوبی برای این سوال نباشه ولی مجبور بودم.متشکرم از لطفتون
پاسخ:
سلام.
واقعیت  اینه که رشته حقوق برای کسی که می خواهد مهاجرت کنه سختی های زیادی داره. مهمترین محدودیتش اینه که در اکثر جاهای دنیا، فقط با لیسانس همون کشور میشه وکالت کرد ( نیویورک و کالیفرنیا در آمریکا استثنائند در این زمنیه). گرفتن ارشد در خارج از ایران لزوما کمکی به پیدا کردن کار حقوقی نمی کنه. بعضی ها البته از ایران اومدند و توانستند کار حقوقی در خارج از ایران پیدا کنند. اما تجریه شخصی من، من رو به جایی رسونده که میگم کاش از اول می دونستم. این حرفها هم که با گرایشهای مربوط به حقوق بین الملل کار پیدا میشه، حرف دقیقی نیست اصلا. گرایشهایی که من توی دو کشور در اونها تحصیل کردم کاملا بین المللی بودند. خلاصه ورود به بازار کار حقوق در همه جای دنیا سخته و باید با آدمهایی رقابت کرد که جزء موفق ترینهای کشورشون هستند و وقتی آدم یک خارجی باشه این سختی چند برابر میشه. در ضمن، نسبت به رشته های فنی، حقوق توانایی های زبانی خیلی خیلی بالایی می خواهد و در استخدام هم معمولا افرادی که زبان مادرشون زبانیه که به کار مرتبطه، ترجیح داده می شن. با همه اینها، همونطور که گفتم من کسانی رو دیدم که کار پیدا کردند در خارج از ایران. گاهی ملاقات آدم درست در زمان مناسب می تونه خیلی چیزها رو عوض کنه توی کار پیدا کردن. 
امیدوارم تونسته باشم کمک کنم.
سلام 
ممنونم از وقتی که گذاشتید و راهنمایی های بسیار ارزنده تون.از خدا براتون سلامتی و شادکامی خواهانم.
پاسخ:
سلام، خواهش می کنم. و ممنون از آرزوی خوبتون. :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی