Mon coin de solitude

"از هر دو جهان بگذر تنها زن و تنها خور / تا ملک ملک گویند تنهات مبارک باد"

Mon coin de solitude

"از هر دو جهان بگذر تنها زن و تنها خور / تا ملک ملک گویند تنهات مبارک باد"

Mon coin de solitude

اینجا کنج تنهایی من است. از بچگی عادت داشتم، جایی از اتاقم را کنج تنهایی بدانم. پشت دری، کنج دیواری و یا کنار شوفاژی. عموما برای هموار کردن لحظات سختم به آن کنج پناه می بردم. این وبلاگ، برای من حکایت همان کنج آشنا را دارد. کنجی که مجال خلوت با خود را برایم فراهم می کند.

بعد از اسباب کشی به اینجاُ متاسفانه هنوز کل آرشیو را نتوانستم منتقل کنم و برخی از پستها هنوز سرجایشان قرار نگرفته اند. نظرات وبلاگ قبلی هم که متاسفانه همه از بین رفتند...

بایگانی
آخرین مطالب
پیوندها

"خفه شو" های کادو پیچ شده!

چهارشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۲ ب.ظ
هوا، دو هفته نجابت کرده بود، اما از امروز حال و هوای بارانی  شروع شد. من این روزها در یک کلام آشفته ام. در عین آشفتگی می دانم که باید روزی هزار بار خدا را شکر کنم که همه چیز مرتب است. این تناقض، آزار دهنده است و خودش عذاب وجدان ایجاد می کند.

از این حرفها بگذریم. مدتهاست که دوست دارم از بعضی تکیه کلام های آزار دهنده بنویسم. چیزهایی که نه تنها همدلانه نیست، بلکه می تواند خیلی هم مخرب باشد. حداقل، من یکی که از شنیدن این حرفها به هیچ وجه دلم آرام نمی شود و برعکس مثل یک تو دهنی می خورد توی صورتم. وقتی داری از یک حس یا تجربه ناخوشایند برای کسی می گویی، شنیدنِ

حرررص نخور!!!
سخت نگیررر!
حساس نباااش!!
غر نزن!!!
و...


مثل یک "خفه شو"- اما از نوع محترمانه اش- کوبنده است! خب البته همین عبارات شاید به بهترین نحو نشان دهنده این است که گوینده این جملات را نباید محرمِ شنیدن تجربیات و حس های ناخوشایند دانست. به قول "برنه براون"، همدلی سخت است و نیازمند انرژی گذاشتن و تلاش کردن. همه حاضر نیستند این کار را برای شما بکنند، حتی اگر شما بارها برای آنها همدلی کرده باشید. جالب است که اگر شما تغییر رفتار بدهید و دیگر جوابهایتان همدلانه نباشد، موجب تعجب همگانی می شوید!
  • ۹۴/۰۷/۱۵
  • دخترچه

نظرات (۵)

بهشون یه "همه چی درست میشه هم اضافه کن "  :)
پاسخ:
:)  باز اون به نظرم کمتر مفهوم "خفه شو" داره. 
حالا من بدم میاد وقتی ناراحتم یکی بیاد بگه چته؟ اگه بگه باز چته که دیگه...
انگار میگه باز چه مرگته
پاسخ:
"چته" همه همدلانه نیست به نظر من.
  • سارای قصه
  • چی بگم..خط به خطش رو بارها تجربه کردم..نتیجه ش هم ساکت تر و ساکت تر و ساکت تر شدنه..
    پاسخ:
    گاهی آدم از شدت سکوت به خفگی میرسه سارا.

    وای  دخترچه من الان هنگ کردم . می دونی چرا چون من اکثر مواقع برای خودم و دوستانم می گم که سخت نگیر .. این روزا هم می گذره و از این حرفا ولی باور کن به هیچ وجه قصدم آزار دادن نیست یا اینکه خدای نکرده نخوام حرفای طرف مقابل رو بشنوم . بلکه به این خاطر هست که رنج زیادی را در زندگی ام تحمل کرده ام که این اواخر حتی حاضر به نوشتن در موردشان یا تعریف کردنش هم نیستم حتی برای خودم هم مرور اش نمی کنم و مدام به خودم می گویم سخت نگیرو این روزا می گذره صبور باش ..

     رنج های گذشته جز سفید کردن موی سر و گرفتن فشار خون و تپش قلب هیچ فایده دیگه ای نداشته . پس به زور هم که شده باید فراموش کرد تا زندگی سالمتری داشته باشیم . باید به رگ بی خیالی زد دنیا رو و اگه این جمله رو برای شما یا دوستان دیگه می گم به خاطر اینه که صد برابرش رو به خودم می گم .

    پاسخ:
    عزیزم می دونم چی می گی. به نظرم لحن کلام و نیست گوینده در کلام اثرش رو می گذاره. گاهی وسط تعریف کردن یک چیزی وقتی طرف در اوج هیجان و تلاطم هست این جملات گفته میشه که به نظرم آزار دهنده است، گاه اما بعد از همدلی و  درک شرایط هست. به نظرم تفاوت هست میان این دو. من هیچ وقت از آرام کردن های تو ناراحن نشدم عزیزم.
    ممنونم
    پاسخ:
    :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی